Elektronikus számlázás 

A számlázás nagy költséget jelent a vállalatok számára. A számlázás egyidejűleg az ügyfelekkel történő kommunikáció eszköze is a vállalatok számára, amely a jó ügyfélszolgálat részét képezi. Tudja, milyen előnyöket nyújt Önnek az elektronikus számlázás? Lehetséges volna új megvilágításba helyezni a számlázás egész fogalmát?

A számlázási adatokat automatikus ügyfélszolgálati műveletekhez is fel lehet használni. Az elektronikus számla elektronikus formátumban létezik, és számviteli bizonylatnak is csak elektronikus formában számít. Az elektronikus számlát igény esetén ki lehet nyomtatni, azonban az eredeti hiteles számla az adatfájl. Az elektronikus számlát elektronikus formában kell megőrizni, ezt az eredeti fájlt lehet továbbküldeni és másolni is.

A papíralapú számláknál a számla elvesztésének esélye sokkal nagyobb, mivel ki kell nyomtatni, illetve postai úton el kell küldeni, esetleges elvesztés vagy megsemmisülés esetén hiteles másolat kiállítása sokszor nehézséget jelent.

Ezzel szemben az elektronikus számlák esetében a megsemmisülés és elvesztés esélye gyakorlatilag nulla, illetve eredeti számlának minősül az elektronikus file összes másolt példánya, így új eredeti számla vagy hiteles másolat küldése szükség esetén nem jelent semmilyen nehézséget, gyakorlatilag ugyanazt az adatfile-t kell elküldeni.

A számlázási folyamat költsége csökken, miközben a számla arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy még hatékonyabban használják ki a szolgáltatásokat, és többet vásároljanak. Velünk az elektronikus számlák minden elosztási csatornája és a nemzetközi elektronikus számlázási partnerek egyaránt elérhető közelségbe kerülnek.

Nincs szükség befektetésekre, új hardverekre és szoftverekre, know-how-ra, munkaerőre vagy egyéb üzemi ráfordításra. Spóroljon Ön is a postaköltségen, a nyomtatáson, az anyagköltségen és a tároláson az elektronikus számlázásra történő fokozatos átállással.

Az optimális lépések megtalálásával és a hatékony nyomtatási folyamatok segítségével támogatjuk Önt az elektronikus számlázásra történő átállásban.

Az elektronikus számlára jellemzően kettő lehetőség van:

  • PKI - Public Key Infrastructure
    A Szállító által kiállítandó számlához tanúsítvány és időpecsét szükséges, ezután a számlát akár e-mailben el lehet küldeni a vevő részére. Ebben az esetben a számla jellemzően PDF formátumban kerül kiállításra, amely időpecséttel és digitális aláírással van ellátva, ezt a PDF file-t nevezzük elektronikus számlának.

  • EDI/XML - Electronic Data Interchange
    Az elektronikus számla az Itella zárt rendszerén belül kerül kiállításra és tárolásra, a vevő részére csak egy link kerül elküldésre e-mail-ben, ami a kiállított számlára utal. A vevő az elküldött linken éri el a számlát.


Egy papíralapú számla kiállításának és elküldésének átlagos költsége a következők szerint alakul a tapasztalat szerint:

  1. Nyomtatás és papír - 5 Ft
  2. Boríték - 15 Ft
  3. Postaköltség - 200 Ft
  4. Tárolás és egyéb járulékos költség - 20 Ft

Ezek alapján megállapítható, hogy összesen egy darab papíralapú számla kiállításának és elküldésének költsége kb. 240 forintba kerül.

Az Itella rendszerével egy darab elektronikus számla kiállításának és eljuttatásának költsége 40-60 forint körül van a számlamennyiségtől függően (1.000 db/hó feletti mennyiség esetén).

Így elmondható, hogy az elektronikus számlával a számlázási folyamat hatékonysága és gyorsasága nő, illetve jelentős, akár 80%-os költségcsökkenés érhető el. A számlakibocsátó igényeihez szabva minden számlához csatolni lehet értékesítéssel kapcsolatos vagy más információkat tartalmazó üzeneteket.

Az elektronikus számla jó eszköz lehet a vállalat marketing tevékenységéhez 3 jellemzője miatt, mellyel a következőket kommunikálja ügyfelei részére:

  1. A cégnek egy modern gondolkodású, a technikai fejlődéssel együtt élő, legújabb technológiákat kihasználó arculatot kölcsönöz
  2. A vállalat tesz a környezetért, amellyel a megrendelők szimpátiáját növelheti
  3. Az elért költségcsökkentés egy részét marketing okokból meg lehet osztani a megrendelővel

Kérjük, tiszteljen meg minket azzal, hogy kitölti a kérdőívünket, melynek segítségével megkönnyíti a mi munkánkat is, így pontosabb képet kaphatunk az Ön vállalatáról.

A kérdőív kitöltését az alábbi képre kattintva kezdheti el (9 kérdés, kb. 5 perc):

Kérdőív







Amennyiben online könyvelésünk iránt érdeklődik, kérjük látogasson el a következő honlapunkra www.onlinetavkonyveles.hu www.konyveloonline.hu